PROJE NUMARASI:1
PROJE ADI: HONLAMA MAKİNASI
PROJE KONUSU: Honlama; üzerine süper aşındırıcı taşlar monte edilmiş silindirik bir takımın, kendi ekseni etrafında dönerek ve periyodik olarak değişen bir strok hare¬keti yaparak, sürekli yüzey te¬ması altında iş parçasından talaş kaldırması işle¬mi olarak tanımlayabiliriz. Bu işlem silindirik deliklerin doğru boyutlarını elde etmek için kullanılır • Çok küçük çaplarda(1,5mm) ve uzun( 100mm) iş parçalarının işlenmesi bu yeni nesil honlama işlemi ile mümkün olmaktadır. •Bu honlama işlemini yapan makine "Yatay Honlama Makinası" dır. Proje ile Elde Edilmek İstenilen Çıktılar ve Kullanım Çıktılar: 1.Honlama Makinası 2.Honlama Takımları 3.Mekanizma Tekniği Proje çıktıları ile üretimi için gerekli olan bilgi ve teknolojiye sahip olunacaktır. Böylece Türkiye'de bu konuda faaliyet göstermek isteyen firmalara kaynak olacak bir know-how elde edilecektir. Konvansiyonel aşındırıcılar konusunda faaliyet gösteren firmalar bu imkandan faydalanarak yüksek katma değerli ürünler üretebilecek ve yurtdışında rekabet avantajı yakalayabileceklerdir.
PROJE NUMARASI:2
PROJE ADI: ENJEKSİYON MAKİNASI
PROJE KONUSU:
PROJE NUMARASI:3
PROJE ADI: BRAİLLE ALFABESİ
PROJE KONUSU: Projemizdeki cihazın üretilmesi için donanım ve yazılım olarak çalışmalarımıza başladık ve bunun için iki ekip kurduk. Donanımsal olarak cihazın oluşturulması iki koldan yürütülmektedir, Birinci kol çalışmamız bütün parçaların ve elektro mekanik aksamı biz tasarlayıp üreteceğiz bunun için 8 adet röle grubunu bir eksen üzerinde adım motor ile yöneterek noktasal karakterlerin oluşmasını sağlayan bir sistem üzerine çalışıyoruz bu sistemde başarılı olursak paten başvurumuz olacak. İkinci kol çalışmamız ise elektro mekanik parçaların ithalat yoluyla temin edilmesi ve uygun bir ergonomik tasarım ile üretim yapmak bunun için dünya piyasasında araştırmalar yaptık. 8 noktayı hareket ettiren piezo kristal paletleri üreten firmalar ile görüşmelerimiz oldu Piezo kristal Parçalardan numuneler temin ettik ve 4 karakterden oluşan bir cihazı parçaların özellikleri ve data sheet' lerine uygun elektriksel bağlantı ve elektronik kontrol üniteleri ile yaptık. Fakat 40 karakterden oluşan proje cihazımız için Almanya'da bulunan firmadan parça talebimiz Mart 2022 itibariyle 6 ay sonrası için karşılanacağı bilgisi ile beklemedeyiz. Firma ile görüşmelerimiz devam ediyor, firma çalışanlarını yarı zamanlı çalışmaya çıkardığını, Ukrayna Savaşı'nın da etkisiyle piezo kristal parça hammaddesi sıkıntısı yaşadığını bildirdi, bu sebeple projemizin bitiş tarihi parça tedariğine bağlı olarak 2022 son çeyreğine uzanmıştır Esas özgün çalışmamız olan yazılım konusunda kurduğumuz ekip ile ve Paydaş firma desteği Ayrıca üniversite hocalarından da destek alarak, projemizin istenen teknik şartname ye uygun çalışması ve teknolojik gelişmelere adaptasyonu sağlanacaktır.Cihazımızın ilk numunesini üretip tanıtımını yapılacağız ve esas hedefimiz olan Döse seri üretimi başlatma umudumuz ve çalışmalarımız devam etmektedir. Projemizde yaptığımız donanımsal ve yazılımsal çalışmalar ile piyasada var olan Braille ekranları daha fonksiyonel ve çok daha ucuza üretip görme engelli insanlarımızın hizmetine sunmak onların yaşadıkları zorlukları azaltmak istiyoruz. Hedefimiz ilk numunemizin onayından sonra Döse üretimi ile birinci fazda 10 civarı ürün üretip görme engelliler okullarında kullanımını sağlayıp kalite testlerine göre gerekli revizyonlar la ikinci fazda ülkemiz geneline cevap verebilecek ürün sayısını üretmektir. Ekonomik fayda bakımından bizim proje cihazımız ülkemizin bu cihazı bitmiş ürün olarak ithalat yoluyla aldığında yaptığı harcamaları en az yarıya düşürecektir. Sosyal fayda olarak; Görme engelli vatandaşlarımıza eğitim desteği ve sosyal hayata katılım imkanı sunacaktır Ulusal fayda olarak ise; Türk milli eğitiminin kazandırmak istediği hedeflere varıldığı konusunda örnek teşkil edecek, tüm öğrencilerimize moral ve motivasyon sağlayacak ve özellikle Mesleki eğitimin önemi ve katma değeri artacaktır.
PROJE NUMARASI:4
PROJE ADI: ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK İLE EĞİTİM VE UZAKTAN ARIZA BAKIM UYGULAMASI HİZMETİ
PROJE KONUSU: Her geçen gün yeni bir teknoloji hayatımıza girmekte hem günlük yaşantımıza hem ülke sanayimize hem de eğitimimize yön vermektedir. Arttırılmış gerçeklik (Augmented Reality-AR) ve sanal gerçeklik (Virtual Reality-VR) de bu yeni teknolojilerdendir. Arttırılmış gerçeklik sanayide; üretimde hatayı en aza indirmiş, teknolojik yatırımları zamanında yapan işletmeler tarafından; işlem sıralarının doğru yapılması, bakım talimatları, arıza göstergeleri vb. birçok uygulamada kullanılmaya başlanmıştır. Ürün tedarik firmalarında ise ürünlerini müşterilerinin gerçek ortamına fiziksel olarak götürmeden renk, model, sayı denemelerini gerçek ortam üzerinde gösterecek şekilde de kullanılmaktadır. Sanal gerçeklik ise daha çok oyun, sanal kültür gezileri gibi hizmetlerde kullanılmaktadır. Projede arttırılmış gerçeklik mesleki eğitimde kullanılarak tehlikeli, sarf malzeme ihtiyacı fazla, pahalı ekipmalar üzerinde anlatılan konularda kullanılarak hem her öğrencinin bu yeni teknolojiyi kullanması sağlanacaktır hem de eğitim için harcanan sarf malzeme giderlerinin düşmesi, daha az zayiat oluşması sayesinde kaynakların verimliliği arttırılacaktır. Ayrıca atölye ortamları sanal gerçeklik ile oluşturularak eğitim ortamına ve mesleki eğitime yeni bir bakış açısı kazandırılacaktır. Öğrencilerimiz yeni teknolojilerle eğitim alarak sanayideki dijital dönüşüme kolay adapte olabilecekler ve değişimin öncüleri olacaklardır. Sanal atölye kurulum hizmeti sayesinde işletmelerin taşınma, yeni yatırımlarını fiziksel kapasitelerine uygun yapması sağlanarak doğabilecek mali kayıplar önlenmiş olacaktır.
PROJE NUMARASI: 5
PROJE ADI: AHŞAP OYUNCAKLARI
PROJE KONUSU:
Daha önce herhangi bir programlama deneyimi olmayan 4-6 yaş arasındaki çocuklara yeniçağın alfabesi olan temel kodlama bilgisini öğreterek algoritmik düşünme becerisi kazandırmak amacıyla tasarlanmış bir oyundur.
3-6 yaş arasındaki çocukların küçük kas gelişimi ve el-göz koordinasyon yönünü desteklemek amacıyla oynanan eğlenceli bir oyundur.
3-6 yaş arasındaki çocuklara renklerin oluşumunu görsel olarak öğretmek, estetik duygusunu kazandırmak, neden sonuç ilişkisini kurabilme yeteneği kazandırmak amacıyla tasarlanmış bir oyundur.
3-6 yaş arası çocukların belirli kategorilerdeki şekilli pulları kullanarak örüntü kavramını eğlenceli hale getirme ve çocuklara mantıksal düşünme, problem çözme becerilerinin kazandırılması amacıyla tasarlanmış eğlenceli ve yol gösterici bir oyundur.
Çağımızın temel gereksinmelerinden dil becerisini okul öncesi ve okul çağı çocuklarda eğlenceli bir şekilde öğretmektir. Üçleme/ Eşleme/ Saymaca/Bulmaca/Tombala/Çin Daması olarak farklı şekilde düşünme becerilerine yönelik tasarlanmış her yaş için uygun olan bir akıl oyunudur.
Okulumuzdaki tüm ahşap oyun ve oyuncak projelerini de içine alan (Kod-la-ma / Yansıt Beni / Karıştır Bakalım / Şaşkın Surat / Sırala Hadi / İngilizce Öğreniyorum / Harfbaz / Lost-Car / Kamyon / Odun Adam / Baykuş / Şekiller Dünyası / Doğayı Seviyorum) kapsamlı oyun odaları oluşturulup eğitim kurumları ile işbirliği yapılacaktır.
Adres:
Selimiye Mahallesi Tıbbiye Caddesi No 29/1 Üsküdar İstanbul Türkiye
Telefon
0216 345 40 55-56-57